Google+ Followers

МЕРИТЕЛНИТЕ ЧАШИ И ЛЪЖИЦИ С КОИТО ПРИГОТВЯМ РЕЦЕПТИТЕ !!!

неделя, 12 октомври 2014 г.

ПАМУК ПОГАЧА

                                                       


ПАМУК ПОГАЧА - малко история


Рецептата е от турски сайт. Преведена я намерих преди няколко месеца 4 или 5 ( като днес е неделя 12 октомври 2014 ) не помня вече в един кулинарен блог "Ароматно в кулата на вещицата" и тогава е направих за първи път. Там е публикувана още от април 2013 г. 
Преди 2 месеца( днес е 10.10.2014) е пуснах в кулинарните страници, първо беше в 100 гр. любов на 18 август 2014
https://www.facebook.com/100gramalubov/posts/739948262729901https://www.facebook.com/100gramalubov/posts/739948262729901
 и после в още някой други. И от преди няколко седмици вече я има и по мн. други кулинарни блогове , променена кой с повече брашно , кой с по-малко захар  всеки според вкуса му за сметка на крайния резултат който вече няма нищо общо с ПАМУК ПОГАЧАТА ! 
Снимките по надолу на памук погачата са по оригиналната рецепта !
Най-важното е че достигна до мноого хора които харесаха това уникално тесто на турския готвач . Ето го и извора на рецептата -
http://www.pelinchef.com/2009/05/pamuk-pogaca.html?m=1

240 мил. топло мляко
240 мил. топла вода
240 мил. олио
20 гр. прясна мая или 1 пакет 7 гр. суха
840 гр. брашно + няколко щипки за доомесване
5 суп. лъж. захар
1 суп. лъж. сол
Меся до глатко тесто ,  почива 30 мин.
Оформям по желание,може и с плънка.
Втасва до удвояване на обема ,
маже се с - пожелание, пека до хрупкава коричка отвън , за да е отвътре перфектна !!! на 180 гр. само на долен реотан на фурната.
Накрая  покривам с ал. фолио да не изгори отгоре.

Пека е в чугунена емайлирана тенджера. с размери 30 см. на 13 см.

СНИМКИ













Тук имам и мой две видео рецепти за ПАМУК ПОГАЧАТА ,  рецепти са със същото тесто но оформено по различен начин.


 

 


30 коментара:

  1. Няколко пъти се опитвам вече да направя памук погачата-не особено сполучливо.Старая се да спазвам рецептата точно но правя питката с прясна мая която предварително оставям да втаса.Обикновено ми се налага да чакам оформената вече питка да удвои обема си повече от час и пак не е достатъчно и питката става не много ,,памучна,,Посъветвайте ме къде греша.Д.Тенева

    ОтговорИзтриване
  2. Сега видях коментара.
    Дай ми още няколко часа , тук при мен е едва 5 сутринта. !
    Ще ти помогна да стане като от снимките по-горе !

    ОтговорИзтриване
  3. Незнам точно какво и как го правиш за да ти кажа къде грешиш.По коя точно рецепта правиш.
    Ако искаш свържи се с мен по Скайпа или през Фейс.. Може да ме намериш под никнейма - esavchev

    ОтговорИзтриване
  4. Незнам точно какво и как го правиш за да ти кажа къде грешиш.По коя точно рецепта правиш.
    Ако искаш свържи се с мен по Скайпа или през Фейс.. Може да ме намериш под никнейма - esavchev

    ОтговорИзтриване
  5. Използвам рецептата на памук погача и се старая да я правя точно.Досега не зтоплях предварително съдовете и продуктите.Днес го направих,сложих и цяло кубче мая и ще видим какво ще се получи.Д.Тенева

    ОтговорИзтриване
  6. 6-7 чаени чаши брашно и да твоята рецепта използвам

    ОтговорИзтриване
  7. Виж сега , 6 и 7 чаши е много различно !
    И не знам каква ти е чашата с която мериш , има чаши и чаши ...
    Аз работя с мерителни чаши , можеш да ги погледнеш най-отгоре в началната страница на блога ми .
    Грамажа трябва да е точен 840 гр. както и всичко друго !
    Как оформяш на питки като мен ли или различно ?
    Ако слагаш повече брашно както е описано в други рецепти " на мен ми отиде към килограм " това вече не е памук погача а обикновенна пита ( погача )
    И при прибавянето на още брашно , маята която е 20 гр. прясна или 7 гр. суха за 840 гр. брашно вече не е достатъчна !
    Оригиналната рецепта - оформят се питки както съм показал по горе и продуктите да са точни !
    При оформянето на кифлички и при прибавянето на повече брашно не се получава .
    При оформянето на кифлички тестото се точи ( мачка ) и това разваля крайния ефект .
    Тестото се къса и оформя на топки ( питки ) . Така се запазва въздуха вътре и със завишеното количество на мазнината идва и ефекта от "памука"
    Виж последните ми няколко снимки как се разделят нишките при откъсването на парчетата !
    Ако има още нещо - питай , ще помагам с каквото мога ! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря за разясненията и отделеното време:)
    Ще ги имам в предвид следващия път.Надявам се опитите ми да пека питки по нататък да са успешни!

    ОтговорИзтриване
  9. Може ли да замеся погачата вечерта, да прибера тестото в хладилник и на другия ден да я опека? Правила съм с друго тесто, но не знам с памук погачата дали ща стане.

    ОтговорИзтриване
  10. Привет, 5 лъжици захар не са ли много?

    ОтговорИзтриване
  11. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  12. Здравейте! Току що от хлебопекарната извадих хляб по рецептата Ви за памук погача и ме притесни, че е хлътнал по средата. Предполагам, че съм сложила малко по-вече суха мая, защото го правя от половин доза и уж мерих 3.5 г , но сигурно е малко повече.Има ли друга възможност за грешка да ми пишете?Савка Борисава съм.Извинявайте за безпокойството.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Формата не е много от значение.
      Важното е да е изпекан добре и да е вкусен.

      Изтриване
    2. Формата не е много от значение.
      Важното е да е изпекан добре и да е вкусен.

      Изтриване
  13. Направи по тази рецепта -http://directlyfromemilskitchen.blogspot.com/2015/08/blog-post.html?m=1

    ОтговорИзтриване
  14. Направи по тази рецепта -http://directlyfromemilskitchen.blogspot.com/2015/08/blog-post.html?m=1

    ОтговорИзтриване
  15. Точна рецепта до грамче.Днес е Никулден и имаме риба, но се изядоха топлите питки със сирене,масло и кой каквото обича.Чудесни са, Благодаря ЕМО. Наистина памук погача.

    ОтговорИзтриване
  16. Здравейте, тестото позволявали да се оформи като солени кифлички? Търся си рецепта за такова тесто.

    ОтговорИзтриване